Appelflappen

Hallooo~

Hier is Loes en ik beloof dat ik het deze keer kort houd 😉

Gisteravond was er weer een kookbijeenkomst, georganiseerd door studenten voor studenten. Deze keer gingen we internationale toetjes maken. Super gaaf! Samen met Celine en Noor werd ik sensei, oftewel leraar, voor team Nederland. We gingen mensen leren hoe ze appelflappen moesten maken. Daarnaast was er nog een team Thailand, waar ze een pudding van pompoen maakte; team Duitsland ging voor rijstepap; team China ging voor een Chinese dango en team Japan (onder begeleiding van mijn tutor) ging daifuku maken.

In eerste instantie had ik niet zo veel zin om te gaan, want het begon vrij laat en ik was moe, maar ik ben echt heel erg blij dat ik ben gegaan. Het was echt een super gezellige avond en we hebben allemaal lekkere dingen kunnen eten. Ik wist niet dat het zo makkelijk was om appelflappen te maken haha. Ons team van bakkers bestond naast Celine, Noor en mijzelf alleen maar uit Aziaten en die hadden dit allemaal nog nooit gezien of gegeten. Gelukkig vielen de flappen zeer in de smaak. Ik durf zelfs wel te zeggen dat ons kookeilandje het meest populair was die avond!

De andere gerechten waren ook erg lekker. Vooral de daifuku was toch wel een van mijn favoriet. Daifuku zijn een soort mochi-deeg balletjes met vulling. Deze hadden een crème met aardbeiensaus, omwikkeld door een laagje anko (rode bonen pasta) vulling. Mijn tutor is een waar kook talentje dus ik hoop dat ze dit ook nog een keer met mij wilt maken.

Het was ook heel fijn om gewoon weer even wat normaals te kunnen eten. Gewoon Nederlands eten is toch wel iets wat ik het meeste mis (wees gerust hoor mama, jij staat nog altijd op plekje 1 ♥). Hopelijk is er binnenkort weer een mogelijkheid om Nederlands eten te maken. Dit soort kookavonden vind ik echt heel erg leuk, ik denk dat ik ga proberen vaker mee te doen 😀

Trouwens, vorige week hadden we toetsen. Ondanks dat ik ziek was en niet had kunnen leren heb ik toch beide toetsen met een dikke 8 gehaald. Weer een zorg minder! De volgende, en laatste, toetsen vinden plaats in januari, wat stiekem toch al best snel is. Nog een weekje of 8 en we komen alweer naar huis. De tijd gaat hier best snel.

Tot de volgende keer en welterusten alvast!

Plaats een reactie