Prepare for trouble, make it double!

Heeey peoples!

Gisteren hadden Loes en ik ongepland dezelfde outfit aan… We hebben heel de dag maar niet naast elkaar gezeten om nog meer verwarring te voorkomen. Hier in Japan hebben minimaal 4 verschillende mensen al meerdere keren onze namen omgedraaid. Maar dit gebeurd niet alleen in Japan, ook in Nederland hebben leraren het er soms moeilijk mee, of denken mensen dat we zusjes zijn.

yupyup

Sister from another mister

Precies een maand geleden (7 september) zijn we op in Japan aangekomen. De tijd gaat gelukkig snel, dit betekend dat we het naar ons zin hebben. Ik kijk er wel naar uit om terug te zijn in Nederland, maar er zijn ook heel veel dingen waarvan ik nu al weet dat ik ze ga missen.

  • Waar we misschien het meeste over bloggen is het eten? Hier is uit eten ontzettend goedkoop, vaak niet meer als 8 euro voor avondeten. Maar ook is er altijd gratis water beschikbaar! Dit moeten ze in Nederland ook invoeren.
  • Ook bij het restaurant krijg je altijd een vochtig doekje om je handen mee schoon te maken. Ideaal voor als je lichte smetvrees heb, net zoals ik 😀
  • De wc’s. In het begin een avontuur op zich. Veel verschillende knoppen, voor het volume van het beekje, verschillende sproeiers (die durf ik toch niet uit te proberen), en de beste is de warmte van de wc bril. In het begin vond ik het vreselijk, net alsof iemand veel te lang voor je op de wc heeft gezeten. Maar na een tijdje raak je er gewend aan, en is het lekker warm aan je billetjes. Ik verwacht vooral in de winter :3 .
  • De winkels. Hier zijn de winkels echt een paradijs! Zoveel schattige spulletjes, zo veel mooie kleding. Ik kan hier echt iedere dag de stad in zonder het beu te worden. Het enige probleem is dat het ook allemaal in de koffer moet passen voor terug naar huis…

Dit zijn de dingen waar ik nu echt fan van ben in alleen afgelopen maand al. En stiekem hoop ik dat er nog veel bij gaan komen!

Kusjes, Daphne

Plaats een reactie